viola88viola
viola88viola

Zarejestrowana 30.06.2009
Miasto Turza śląska
Czytaj pamiętnik
Wysłany 28-08-2009 22:29:05

Wiemy już jak ważne dla przyszłego zdrowia dziecka jest karmienie piersią. Jedną ze zdrowotnych korzyści wynikających z karmienia piersią jest zmniejszenie ryzyka astmy w późniejszym wieku. Coraz więcej matek ma tego świadomość i coraz karmi swoje dzieci piersią i karmi coraz dłużej. To dobrze.

Ale z badań przeprowadzonych przez naukowców z University of Alberta w Kanadzie wynika, że pozwolenie dziecku na jedzenie w późniejszym wieku pożywienia typu fast food, co najmniej raz w tygodniu, niweluje kompletnie korzyści wynikające z karmienia piersią, a przynajmniej tak się dzieje w przypadku chorób układu oddechowego.

Przeprowadzone badanie potwierdziło, że zbyt wczesne odstawienie niemowlęcia od piersi zwiększa ryzyko astmy, podczas gdy karmienie piersią przez okres powyżej 6 tygodni zmniejsza to ryzyko. Ale ten dobroczynny wpływ karmienia piersią uwidocznił się tylko w przypadkach, gdy dziecko nie jadło pożywienia typu fast food lub jadło je tylko sporadycznie. A okazało się, że połowa dzieci objętych badaniem jadała fast food’y częściej niż 2 razy w tygodniu.

Wg naukowców tłumaczy to dlaczego astma jest tak powszechną chorobą w dzisiejszych czasach, mimo że coraz więcej kobiet karmi swoje dzieci piersią.
Naukowcy nie badali wprawdzie jaka jest przyczyna, że niezdrowe pożywienie typu fast food ma tak negatywny wpływ na rozwój astmy, ale podejrzewają, że dzieje się tak dlatego, że tego typu żywność jest wysoce nasycona tłuszczami trans i solą, a oba te składniki diety nasilają podrażnienie oskrzeli prowadząc do duszności i innych objawów astmy.

Naukowcy podkreślają jednak, że sposób odżywiania nie jest jedynym czynnikiem, od którego zależą predyspozycje do astmy. Bardziej na nią narażone są również dzieci, które np. w pierwszym roku życia otrzymują antybiotyki.

Karmienie piersią jest wielce dobroczynne dla zdrowia dziecka, ale powinniśmy pamiętać o zdrowotnych nawykach przez cały okres dzieciństwa.

jeśli też ktoś ma ochotę wygrać

kliknij
http://www.superquiz.pl/?t=2868

psychobilly
psychobilly

Zarejestrowana 18.07.2009
Miasto ...
Czytaj pamiętnik
Wysłany 31-08-2009 23:54:58

moi znajomi prawie codziennie daja na obiead Córeczce ktora ma 1,5 roku na pizze;/

motylek1026
motylek1026

Zarejestrowana 13.08.2009
Miasto Legnica
Czytaj pamiętnik
Wysłany 01-09-2009 10:13:51

my staramy sie nie jeść tego typu dań aczkolwiek czasami robimy sobie wypad na małe conieco,ale bardzo rzadko mój 4 -letni synek do tej pory nie pija nic gazowanego i to nie jest tak że mu nie daję, ale on sam nie chce

editwil
editwil

Zarejestrowana 22.05.2009
Miasto D-T
Czytaj pamiętnik
Wysłany 09-09-2009 20:28:08

My od czasu do czasu też coś albo zamówimy do domku, albo na mieście jemy, ale tak żadko, że az nie warto wspominać Od czasu do czasu robię sama frytki Dziś

bombelino
bombelino

Zarejestrowana 17.06.2009
Miasto Myślenice
Czytaj pamiętnik
Wysłany 10-09-2009 10:43:55

Od czasu do zcasu każdemu się nalezy, wiec czemu i ja mam nie skosztować

Nie czepiajcie sie błędów

Pomóżmy:
http://www.serceantosia.pl/
http://www.dlaigorka.pl/

iwonan12
iwonan12

Zarejestrowana 07.08.2009
Czytaj pamiętnik
Wysłany 11-09-2009 18:41:33

Ja staram sie by moja córka jak najmniej jadła takie fastfudy i piła gazowane,raz na jakiś czas idziemy razem do MacDonaldu ale to naprawde żadko





[b]Szczęście człowieka na ziemi zaczyna się dlań wtedy,gdy zapom

psychobilly
psychobilly

Zarejestrowana 18.07.2009
Miasto ...
Czytaj pamiętnik
Wysłany 12-09-2009 01:09:06

ooo ja to nie powiem jem i lubie ale z Ninka sie nie podziele

Margaretka
Margaretka

Zarejestrowana 19.10.2010
Miasto Nowy Świętów
Czytaj pamiętnik
Wysłany 22-10-2010 00:27:47

Moje dzieciaki tez ni pija nic gazowanego,tylko wodę i soki własnej roboty.
Jedyne co, to raz na jakiś czas frytki zjedzą,jestem za zdrowym żywieniem.





pisklakowa
pisklakowa

Zarejestrowana 10.01.2010
Miasto kowalewo pomorskie
Czytaj pamiętnik
Wysłany 26-10-2010 13:15:53

Napojów gazowanych sama unikam tym samym moje dziecko raczej nie ma z nimi kontaktu.Jeśli chodzi o fast fody to oby jak najpóźniej poznała ich smak.Mam na mysli konkretnie dania mc'donald czy kfc.Gdzie nawet sałata jest jakas zmutowana.Natomiast pizza czy hamburger(bułka zwykła z kotletem i warzywami) zrobione w domu raczej nie sa niczym złym.Tymbardziej znmay uich źródło.Kotletea i tak jemy z ziemniakami,podobmnie reszta.

jorunn2010
jorunn2010

Zarejestrowana 06.10.2010
Miasto Wrocław
Czytaj pamiętnik
Wysłany 26-10-2010 16:08:09

też jestem przeciwna tego typu śmieciom. zastanawiam się jednak - panuje glupia moda organizowania urodzin w Mc Donaldzie. sama bym tam nie zrobiła dziecku imprezy, ale przyjdzie czas, ze mój syn będzie zapraszany przez inne dzieci. co wtedy? chyba będzie trzeba pójść na ustępstwo i w drodze wyjątku pozwolić na klapniętego hamburgera i colę... czy może nie? jak myślicie?


Aktualne konkursy
Ostatnio na forum
· Czekamy na wasze opinie !!! - 14-04-2011 08:10:39
· Konkursy z udziałem naszych pociech - 11.02.2012 11:57:59
· Stara ekipa - Pogaduchy - 10.02.2012 20:22:20
· Plesniawka :( - 04.02.2012 01:54:48
· łóżeczko turystyczna - jakie polecacie - 31.01.2012 19:07:26
· Jaki wózek wielofunkcyjny? - 31.01.2012 19:01:58
· w czwartek - 31.01.2012 08:45:25
· Za dwa dni kolejne usg - 30.01.2012 22:06:27
· schiza przed porodem :) - 25.01.2012 14:02:43